Hij wil het bos in, de berg op

Ineens zie je het: na bijna een week op mijn megafiets dringt het door dat ik tot nu toe alleen nog maar op verharde wegen heb getourd. Fietspaden, rotondes, lanen en straten: alles met asfalt, straatstenen of stoeptegels. Maar waarom heeft die fiets dan van die dikke banden? En waarom heeft-ie zo'n lichte versnelling? Juist: deze fiets is eigenlijk helemaal niet gebouwd voor het stadsverkeer. Toegegeven: het schiet lekker op als je met dat deze S-pedelec over een van die mooie nieuwe fietssnelwegen raast, maar eigenlijk wil hij liever het bos in. Of beter nog: de ongeplaveide bergen op.

Probleempje: het bos is hier weliswaar om de hoek, maar de reikwijdte van de accu brengt mij niet tot Zuid-Limburg of enig ander heuvelgebied. Die importeur kan dan wel zeggen dat mijn Sterzling mij "door de klassiek-moderne kleur stijlvol op weg naar het werk brengt, maar minstens zo sportief op adembenemende bergtrails oogt" - wow - hij geeft met dat plaatje bovenaan op zijn website ook zelf al een voorkeur aan. Hm, toch maar eens nadenken hoe we dat kunnen oplossen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Vulcan: Agreement for proposed strategic partnership for Central Lithium Plant including equity financing

Conclusies

Rondje van 95